Zájemcům o hlubší proniknutí do tajů tvorby software nabízíme kroužek programování. Povede ho Ing Zdeněk Neubauer. Pokud se vám níže uvedená náplň zamlouvá, ozvěte se na adresu neubauer@gymtce.cz. Schůzky budou probíhat odpoledne dle dohody. Začátek předpokládáme od října 2020.
1. Architektura počítače
CPU, FPU, GPU, RAM (SIMM, DIMM, SODIMM) , ROM (PROM, EPROM, Flash ROM), SSD, HDD, sběrnice, zobrazovací zařízení – LCD displej, CRT monitor, vstupní zařízení: klávesnice, myš, skener, výstupní zařízení: tiskárna, plotter, prostředky pro ukládání počítačových dat
2. Principy činnosti počítače
binární (dvojkový) kód, bitovost (8,16,32,64), endianita, číselné soustavy (dvojková, šestnáctková, desítková)
3. Základní programové vybavení počítače:
BIOS, UEFI, principy operačního systému: jednoúlohové (DOS) vs. Víceúlohové (Windows, UNIX, Linux), multitasking kooperativní vs preemptivní, víceuživatelský systém, souborové systémy FAT, FAT32, NTFS, kódování znaků – ASCII, Unicode,
4. Počítačové sítě
LAN (Ethernet, MAC adresa), WAN, Internet, protokol TCP/IP (IP adresa, CIDR, IPv6), síťový hardware(karta, hub, router, UTP kabel)
5. Programování počítače
Historie: Pascal, Babbage, Lovelace, Holerith, ENIAC, IBM PC, strojový kód, assembler, vyšší jazyky, kompilátor vs interpreter, programovací paradigmata( strukturované, objektové)
6. Algoritmus
Původ pojmu – Al Gorizmi, sekvence, cyklus, rekurze
7. Jazyk Pascal
Historie: Niklaus Wirth Současnost: Free Pascal, Delphi. Základní jazykové konstrukce a struktura programu: komentáře, unita, hlavní program, podmíněný překlad , direktivy kompilátoru, proměnná, konstanta, procedura, funkce, cykly ( for, while, repeat ), větvení (case, if ), datové typy Principy OOP: objekty, třídy, metody
8. Databáze
Relační model báze dat, jazyk SQL
9. Naprogramovat tyto programy:
desítková<->binární, římské číslice<->desítkové číslice, přehození číslic v čísle, písmen v řetězci, hledání prvočísel, permutace čísla, řetězce, faktoriál, četnost číslic v souboru čísel, písmen v souboru řetězců, iterační – pi, ex, faktoriál, posloupnosti, numerická integrace, Pascalův trojúhelník, výčetka platidel, seznam všech možných DNA tripletů a jejich jednoznakové kódy,
Mensa ČR zve v neděli 8. října 2023 děti ve věku od 8 do 12 let na on-line workshop Seznámení se Scratch. Scratch je jednoduchý vizuální programovací jazyk určený hlavně dětem. V rámci workshopu se děti naučí rozpohybovat postavy a vytvořit si krátký příběh.
27.09.2023 09:12 - Mgr. Blanka Dvořáková
Dne 17. září 2021 opět začíná pracovat kroužek robotiky. Pokud si chcete hrát a také se naučit programovat robota LEGO Mindstorms, přijďte mezi nás. Scházíme se každý pátek od 14 hodin v laboratoři č. 43.
13.09.2021 09:00 - RNDr. Zdeněk Bergman
Od září 2021 otevíráme nový ročník kroužku programování. Bude formou online sessions přes webovou aplikaci. Během září budeme sbírat zájemce a v říjnu bychom odstartovali. Kontakt na školní mail neubauer@gymtc.cz.
09.08.2021 15:24 -
Díky partnerství s UJEP pokračuje náš kroužek 3D tisku tento pátek 26. března od 13:45 kurzem modelování ve strojírensky orientovaném CAD softwaru SolidEdge od firmy Siemens. Kurz je přístupný po všechny.
25.03.2021 17:13 - Ing. Jakub Mráček
Od září 2020 se opět schází každý pátek odpoledne kroužek Lego robotů. Naši sekundáni dál vylepšují konstrukce robotů a jejich programy. Roboti se pohybují, blikají, vydávají zvuky a provádí zadané úkoly. V současné době je připravujeme na robotické zápasy „Sumo“. Věříme, že i tento nelehký úkol zvládneme.
15.09.2020 21:23 - Mgr. Martina Krausová
Zájemcům o hlubší proniknutí do tajů tvorby software nabízíme kroužek programování. Povede ho Ing Zdeněk Neubauer. Začátek předpokládáme od října 2020. Více zde,
08.09.2020 09:40 - RNDr. Zdeněk Bergman
© 2013 Gymnázium Teplice. Vytvořeno službou eSchool.cz